Наше Місто

Iнформаційний портал Новомосковська

«КИШЕНЬКОВА» АРМІЯ ЧИНОВНИКІВ: ЧОМУ З БЮДЖЕТУ НОВОМОСКОВСЬКА ВИТРАЧАЮТЬ КОШТИ НА УТРИМАННЯ «МУНІЦИПАЛЬНОЇ ВАРТИ», ЯКОЮ КЕРУЄ ЧОЛОВИК БЛОГЕРШІ КСЕНІЇ БІЛОУС-ДЗЕГАРНИЦЬКОЇ?

«КИШЕНЬКОВА» АРМІЯ ЧИНОВНИКІВ: ЧОМУ З БЮДЖЕТУ НОВОМОСКОВСЬКА ВИТРАЧАЮТЬ КОШТИ НА УТРИМАННЯ «МУНІЦИПАЛЬНОЇ ВАРТИ», ЯКОЮ КЕРУЄ ЧОЛОВИК БЛОГЕРШІ КСЕНІЇ БІЛОУС-ДЗЕГАРНИЦЬКОЇ?

19 Листопада 2019 0 Comments

Комунальні підприємства Новомосковська – це нонсенс господарських підприємств, які мали б (згідно зі Статутами) заробляти кошти в міський бюджет Новомосковська, але через них просто «вимивають» міську казну. У кращому випадку це – банальна безгосподарність, у гіршому – така ж банальна корупція посадовців.

І в першому і в другому випадках «крайніми» є працівники створених комунальних підприємств, які потерпають від затримок зарплат і вислуховують звинувачення у збитковості й непотрібності.

Але щодо потрібності чи непотрібності – зараз піде окрема розмова.

У березні 2018 року рішенням нині діючих міських депутатів раптово було створене ще одне КП – «Муніципальна варта» Новомосковської міської ради. У Статут підприємства вписали купу пов­новажень, яких навіть у Президента немає, а половина з яких дублює функції поліції та прокуратури.

А у сімох няньок, як відомо, дитина без нагляду. Але це не найбільша проблема…

Згідно Статуту, основною метою діяльності цього КП є забезпечення громадського порядку та профілактика правопорушень. Яким же чином громадський порядок забезпечують представники непрофесійного та недержавного органу?

Вся абсурдність ситуації полягає в тому, що закону, який надавав би такі повноваження комунальному підприємству взагалі не існує.

Дійсно, закон про муніципальні варти розглядався Верховною Радою у 2015 році, але так і не був прийнятий народними депутатами.

Згідно чинного законодавства України, охороною громадського порядку займаються органи й підрозділи МВС. Утім, закон України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» надає право громадянам брати участь в охороні громадського порядку, але виключно у складі громадських формувань, а не комунальних підприємств, як це зробили у Новомосковську!

У чому різниця? У типовому Статуті таких формувань, затвердженому Кабміном прописано, що таке формування НЕ МОЖЕ вести прибуткову діяльність.

Нагадаємо читачам, що комунальним підприємством «Муніципальна варта» керує Ігор Белоус – чоловік відомої в нашому місті особи – Ксенії Білоус-Дзегарницької.

Цілком зрозуміло, що таким чином Нестеренко наостанок віддячив їй за вірну службу на шпальтах інтернет-видання «Новомосковская жизнь».

 

 

Тепер читаємо Статут Новомосковської «Муніципальної варти»,  а саме розділ про мету його створення і діяльності – «..з метою отримання прибутку».

З’являється «нестиковочка» на яку керівництво міста чомусь закрило очі. До того ж, громадське формування не може нікому підпорядковуватись, на відміну від КП, яке підпорядковується керівництву міста Новомосковська.

З вище сказаного випливає, що комунальне підприємство «Муніципальна варта»  не має ніяких повноважень щодо охорони громадського порядку, а в його Статуті, всупереч чинному законодавству України, працівникам підприємства надається право застосовувати заходи фізичного впливу, спеціальні засоби та службових собак, відповідно до Закону.

 

Якого закону?! Секретар Горошко, депутати що ви наприймали?

 

Повідомляємо, що таке право мають виключно воєнізовані й спеціально утворені державні формування, співробітники яких є військовослужбовцями або держслужбовцями, чи громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону. Хоча останне має таке право лише у спільному патрулі зі співробітниками поліції.

 

Тобто виходить, що Новомосковська міська рада самовільно, за відсутності спеціального закону, який би регулював діяльність таких вартовиків, надала підприємству права, яких воно не може мати в принципі.

При цьому хочемо підкреслити, що ані прокуратура, ані поліція на рішення щодо створення такого комунального підприємства не відреагували.

Хочемо звернути увагу читачів на той факт, що в комунальному підприємстві «Муніципальна варта» так звані захисники отримують зарплатню у розмірі 15000 грн, при цьому в нашому місті середньомісячна зарплатня складає 6000-8000 грн.

Ви запитаете, чому саме вже 4 роки закон не приймають?

Відповідь знаходимо у висновках Головного науково-експертного управління Верховної Ради – науковці зазначають, що положення цього проекту закону не враховують приписів Конституції України та не дотримуються вимог правової визначеності та ясності законів. Таким чином, не розмежування компетенцій між поліцією та Новомосковською «МВ» може призвести до дублювання повноважень.

У проекті передбачається, що вартовики можуть обмежувати права і свободи громадян, а це, як вважають експерти, має ризики для зловживань.

Використання в кваліфікаційних характеристиках посад вартовиків вислову «повинні мати відповідну освіту та професійну підготовку» може призвести до їх суб’єктивного трактування й корупції при прийомі на роботу. У переліку підстав, за якими службовці «МВ» можуть бути звільнені з роботи, не передбачено навіть можливості звільнення у випадку порушення ними Законів України.

Правова неврегульованість залишає за мерами міст виключне право карати й милувати таких вартових, а самим вартовим дає можливість не відповідати за законом так само суворо як, наприклад, поліцейські – хоча вони мають схожі функції.

Наділення варти правоохоронними повноваженнями вимагає також визначення порядку контролю за здійсненням цих пов­новажень з боку органів внутрішніх справ, а цього немає. Можливість виконання деяких обов’язків працівниками варти є сумнівною.

Скептицизм викликає і передбачене законопроектом одержання працівниками варти грошового забезпечення, яке притаманне військовослужбовцям. Чисельність варти пропонується визначати міській раді на власний розсуд без будь-якого узгодження та контролю з боку держави. А так можна отримати купу «самостійних і незалежних» армій всередині країни. Хоча цілком можливо, що міська влада саме й планувала створити для себе власних бойовиків. Тим більше, що завис у повітрі ще один цікавий аспект – використання муніципальними вартовими зброї: чи це може бути вогнепальна, чи травматична зброя, чи газові балончики, чи гумові кийки – все покинуто на розсуд мерів. Не є прийнятною й пропозиція надати право «МВ» розглядати справи та накладати адміністративні стягнення за вчинення цілого ряду правопорушень, що є компетенцією судів, адміністративних комісій і екологічних інспекторів – і цим теж закладається конкуренція повноважень. А такі види адміністративного стягнення як конфіскація знаряддя, вчинення правопорушення, чи громадські роботи, виправні роботи, адміністративний арешт – можуть бути застосовані лише за рішенням суду, а не рішенням юридично непідготовленого вартовика з «відповідною освітою». Тут аж ніяк не годиться приказка «Сила є – розуму не треба».

І щодо терміну «муніципальна». Ні в Конституції, ні в жодному з Законів України не міститься поняття муніципалітету як складової адміністративно-територіального устрою держави. У нас є райони, області, громади. Комусь сподобалося красиве іноземне слівце?

Тож законопроект «Про муніципальні варти», який мав би регламентувати їх діяльність, досі припадає пилом у Верховній Раді. Прийняття цього закону без внесення змін до Конституції України є неможливим. Проте, в деяких містах ця обставина не завадила їх мерам створити свої приватні, «кишенькові» армії. І використовують їх переважно для захисту від активістів. Про це йдеться в розслідування журналістів програми «Схеми».

Ними зроблено висновок, що влада деяких міст безпідставно наділяє комунальних охоронців функціями правоохоронних органів та використовує їх в своїх власних цілях – вони блокують будівлі міськради, не пускать на сесії активістів та журналістів, беруть участь у силових сутичках із активістами з використанням спецзасобів. Як і у нашому рідному Новомосковську, в обов’язки вартовиків включено охорону мера та депутатів.

Незрозуміло від кого – від людей, які їх обрали?

Журналістами зроблено висновок, що фактично «Муніципальні варти» створюються як легальні загони «тітушок».

Не став виключенням і Новомосковськ, і ми прекрасно розуміємо навіщо нашим обранцям знадобилися вартові. Причому, не копи, а такі собі – недокопи кримінальної влади.

Оскільки діяльність «муніципалів» влітає місцевим бюджетам у немалу копієчку, дозволити собі власних правоохоронців можуть тільки великі, фінансово самодостатні міста зі значними доходами, в основному обласні центри. Бо Новомосковська «Муніципальна варта» потребує виділення і обладнання приміщень, грошового забезпечення працівників, їх навчання, пошиття форменого одягу, придбання і утримання автопарку, спеціальних засобів, засобів радіозв’язку тощо.

Аналіз показує, що утримання варти стає яблуком розбрату між владою та пересічними українцями, бо доводиться віділяти кошти, необхідні для забезпечення більш гострих питань соціального характеру, наприклад, фінансування закладів охорони здоров’я, освіти, ремонту мереж тощо. Нещодавно ЗМІ прогриміли новиною про те, що двох заступників мера Львова активісти облили фарбою під час засідання виконкому, бо вони не почули відповіді на свої запитання про незаконну діяльність муніципальної варти.

Утримання варт здійснюється з місцевих бюджетів. Це не якийсь дядя приносить вартовим гроші, це гроші громади, платників податків. Для Новомосковська ситуація взагалі є парадоксальною, оскільки економіка міста перебуває у стані стагнації і для того, щоб звести кінці з кінцями ми щорічно випрошуємо дотації з Державного бюджету України. До речі, суми дотацій з року в рік зростають та на 2019 рік ця цифра сягнула 25 мільйонів гривень! А ми жируємо, створюємо кишенькові армії за кошти платників податків.

Щоправда, в Статуті новомосковської варти є цікавий пункт, який дає підстави для фінансування варти за рахунок «інших джерел, не заборонених законодавством», тобто за рахунок коштів певних грошовитих осіб, які потім від «Муніципальної варти» будуть вимагати бити та вбивати активістів. Що з цього може вийти, не хочеться навіть уявляти: у державі, яка воює, не зрозуміла структура, створена на сумнівній правовій базі, та ще й з приватним фінансуванням! Куди тільки дивляться правоохоронців? Чи вони теж у ТЕМІ?

Чим же займається варта у Новомосковську, запитаєте Ви?

Згідно зі Статутом, у неї ціла купа завдань. Знаючи, що КП утворене в березні 2018 року, журналісти газети «Новомосковська правда» направили редакційний запит щоб дізнатися, що саме «Муніципальна варта»  зробила з момента створення й до кінця 2019 року.

Також журналісти запитали у своєму запиті: про чисельність працівників підприємства у грудні 2018 та червні 2019 року; про розмір заробітної плати; про отриманий підприємством прибуток за 2018 рік; про суму коштів, отриманих з бюджету міста; про перелік охоронних вартою об’єктів; про перелік підприємств та фізичних осіб, яким КП забезпечувало права і законні інтереси; про перелік громадян, до яких застосовано заходи впливу за спалювання сміття; про перелік майна, щодо якого не допущено посягання та припинено несанкціонований доступ до нього; про перелік посадових осіб Новомосковської міської ради та її виконавчого комітету, яким забезпечувалась охорона під час виконання ними службових обов’язків; про кількісні показники співпраці у сфері земельних відносин; про кількість проведених заходів зі сприяння правоохоронним та податковим органам з питань платежів до місцевого бюджету; про результати діяльності у сфері дотримання правил рибальства; про результати взаємодії з правоохоронними органами з попередження, припинення і розкриття кримінальних правопорушень; про результати патрулювання на вулицях; про результати вивчення суспільної думки городян (навіть цим вони повинні займатися!); про кількість адмінпорушень, припинених спільно з працівниками поліції; про кількість та місця встановлення у місті технічних засобів відеоспостереження, систем швидкого реагування, кнопок екстреного виклику поліції тощо (згідно Статуту повинні встановлювати); про перелік придбаних спецзасобів, засобів оборони; про кількість фактів застосовування фізичної сили і спецзасобів; про кількість адмінматеріалів, переданих до правоохоронних органів щодо порушень у сфері благоустрою, поводження з відходами, громадського порядку.

Це неповний перелік того, що згідно зі своїм Статутом повинні робити новомосковські вартовики. Та чи вони це роблять? З їхньої відповіді ми дізналися, що звітувати їм фактично немає про що!

Як з’ясувалось, із зарплатами все нормально у новомосковських вартовиків. А ось з роботою складніше – задані питання залишилися без відповіді, очевидно, що результатів діяльності просто немає. Доходу в бюджет не приносять. Тож ми не можемо скласти картину того, чим вони насправді займаються і чи займаються взагалі. Тут два варіанти: або влада прилаштувала 24-х хлопців, які колись можуть знадобитися для побиття активістів і журналістів, або взагалі вони числяться,  на роботу не ходять, а зарплату за них хтось отримує, як це відбувається в новомосковській освіті.

Сумніви в корисності цього комунального підприємства закрадаються ще й на підставі іншої відповіді на редакційний запит газети «Новомосковська правда». Ми поцікавилися результатами ревізії фінансово-господарської діяльності КП «Муніципальна варта», яку мали б провести нещодавно, під час прийняття посади новим директором (це вимога Статуту). А ще журналісти попросили оприлюднити план роботи КП на 2019 рік. І тут взагалі сумно…

Міський голова Літвіщенко В.І. відповів, що ці питання не до нього, і переадресував їх «належному розпоряднику інформації» – директору КП «Муніципальна варта». А той відповів: ні, всі питання – до мера міста Літвіщенко В.І, це він повинен був згідно з Законом організувати ревізію. Плану теж на підприємстві не виявилося. Півтора місяці до Нового року, а вони ще не встигли написати навіть план на 2019-й, не те щоб почати працювати!

Нещасні люди – сидять 24 чоловіка й ломають голови, чим би їм зайнятися.

Наявність повного безладу у цьому новомосковському комунальному підприємстві  засвідчує і той факт, що вони навіть не можуть визначитися, коли ж створене міською радою комунальне підприємство розпочало свою діяльність – у двох відповідях містяться різні дати реєстрації підприємства, як юридичної особи.

Пам’ятаєте професора Преображенського з «Собачого серця»: «Розруха не в клозетах, а в головах»…

Цікаво, що за Статутом директор комунального підприємства – чоловік Ксенії Белоус-Дзегарницької – сам вста­новлює розмір зарплат своїх працівників. Але й тут хвацько закручений сюжет. Для виконання статутних функцій на підприємстві створюється структурний підрозділ– добровільна народна дружина по охороні громадського порядку, прийом до якої здійснюється на безоплатній основі.

Якщо людей набирають «за безкоштовно», тоді куди йдуть гроші, виділені з бюджету?

Про суму коштів, отриману з бюджету у 2018 році, вартовики нам, як ми вже зазначили, не повідомили, водночас про розмах процесів можна судити з того, що лише у жовтні 2019 виконком виділив їм 284 тисячі гривень.

Отже, сьогодні Новомосковську муніципальну варту фактично можна вважати незаконним формуванням, яке має всі перспективи стати кримінальним угрупованням, створеним з метою отримання прибутку, але без належних законодавчих підстав, що фінансується з міського бюджету і має нульовий результат діяльності.

Чи продовжувати далі це справжнісіньке марнотратство з утримання незрозумілої структури, вирішувати керівництву міста.

Інакше доведеться відповідати на незручні питання журналістів, а потім й правоохоронців.

 

Далі буде ……

Нашли ошибку в тексте? Выделите ее и нажмите Ctrl + Enter

Previous Post

Next Post

Залишити відповідь

Your email address will not be published / Required fields are marked *